Haber

Sabri Ülker Vakfı’ndan depremde ailesini kaybeden çocuklara destek

Depremden etkilenen çocuklar için aktivite ve oyunlarla yeni anılar oluşturulabilir.

Depremden etkilenen çocuklarla duygu ve düşüncelerini şeffaf ve tehdit edici olmayan bir dille iletişim kurmanın değerine vurgu yapan Doç. Dr. Serhat Nasıroğlu, çocukların kaybettikleri aile bireylerini resim yazma gibi etkinliklerle yeni anılar yaratmalarının güzelleştirici etkisinin altını çizdi. Sabri Ülker Vakfı da bundan hareketle TC Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından savunulan refakatsiz çocukların güzelleştirme süreçlerine destek olmak amacıyla oyuncak ve aktivite malzemeleri gönderdi.

Kahramanmaraş’ta meydana gelen ve 10 ilde hissedilen depremden etkilenen çocukların hayata yeniden uyum sağlama sürecinde yetişkinlerin çocuklarla kurduğu bağ ve rehberlik büyük değer taşıyor. Yakınlarını sarsıntıda kaybeden ya da deprem yaşayan çocuklarda travma sonrası gerilim bozukluğu görüldüğünü belirten, Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı ve Türk Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Derneği Travma Komite Başkanı Doç. Dr. Serhat Nasıroğlu, bu süreçte çocukların gerileme, dikkat eksikliği, başarı gibi gelişimsel davranışlarının olumsuz etkilendiğini vurguladı.

“Depremle ilgili duygularınızı çocuklarla paylaşın”

Depremi yaşayan çocukların duygu, düşünce ve dehşetlerini ifade etmekten korktuklarına değinen, Doç. Dr. Serhat Nasıroğlu,Bazı ailelerin çocuklarının yanında üzüntü ve endişelerini belli etmemek için duygularını bastırdıklarını ancak bunun çoğunlukla işe yaramadığını belirtiyor.

  Serhat NasıroğluBu süreçte yapılabilecek konuşmaları ise şöyle özetliyor: Çocuğu önünüze alıp olayla ilgili düşüncelerinizi konuşmanız yararınıza olacaktır. Korkuyor musun, kızgın mısın yoksa endişeli misin? Çocuğunuzla bu duygular hakkında şeffaf ama korkutucu olmayan bir şekilde konuşun. Konuşmadan sonra çocuğunuzun kendi duygularını ifade etmesine izin verin. Deprem anında ne oldu, o an ne hissetti? Çocuğun tüm bu süreçle ilgili hissettiği duygu ve niyetleri sizinle paylaşmasına izin verin. Çocuklara duygularımızı anlatırken bunun korkunç bir şey olmadığını, öfke, korku, telaş gibi duyguların deprem gibi olaylarda çok doğal tepkiler olduğunu aktarmakta fayda var.

  “Resim-yazı etkinlikleriyle yeni anılar oluşturulmalı”

Ailesini veya yakınlarını kaybetmiş çocukların travma ile baş edebilmeleri için neler yapılabileceğine değinen, Nasıroğlu, “ Bazı kişiler evlerinden hiçbir şey alamadılar. Geçmişin anılarını içeren tüm nesneler dışarıda kaldı. Örneğin babanızı kaybettiniz ve babanızla ilgili tek bir fotoğraf kareniz yok. Bu gerçekten zor bir süreç. Bu süreçle baş edebilmek için yapılabilecek şeylerden biri de yeni anılar yaratmaktır. Boya kalemi verilen bir çocuktan babanızla ilgili bir anıyı yazması veya çizmesi istenebilir. Okuma-yazma bilen çocuklardan depremde hayatını kaybeden anne babasına veya yakınlarına bir veda mektubu yazmaları veya onlarla ilgili en güzel anılarını yazmaları istenebilir. Bu süreçte anıları yok etmek veya bastırmak yararlı değildir.. Bunun yerine hafızamızla ilgili hiçbir nesnemiz kalmadığında yeni nesneler üretmeye başlıyoruz.”

Refakatsiz çocuklar için 2.000 etkinlik kutusu

Sabri Ülker Vakfı, çocukların travma sonrası güzelleşme süreçlerinin temelini boyama, yazma ve oyun oynama gibi etkinliklerin oluşturduğundan hareketle etkinlik malzemelerinden oluşan etkinlik setini TC Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na teslim edilmek üzere gönderdi. depremde ailesini kaybeden çocuklar.

Koruma altındaki 2.000 kimsesiz çocuğa gönderilmek üzere oyuncak ayı, boyama kitabı, pastel boya, yüz boyası ve hamur seti, el kitabı ve özel deprem bisküvisinden oluşan etkinlik materyallerini ulaştıran Sabri Ülker Vakfı’nın bu çalışması; Bakanlığın yönlendirmesiyle önümüzdeki dönemde depremden etkilenen tüm refakatsiz çocukları kapsayacak.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu